Önskelista

Vanliga frågor

1. Beställning & Produkter

Hur gör jag en beställning i TecTakes webbshop?

Utforska vår webbshop och välj de artiklar som du önskar köpa. Klicka på knappen "Lägg i varukorgen" för att tillföra en vara i varukorgen. Vill du slutföra och betala för din beställning, klicka på "Gå till kassan". Vill du lägga till fler produkter till order, kan du enkelt fortsätta bläddra igenom webbshoppen och sedan gå tillbaka till kassan genom att klicka på ”Varukorg” längst upp till höger på skärmen, och därefter på ”Kassa”. Här anger du din fakturerings- och leveransadress samt väljer önskad betalningsmetoden. Därefter kan du granska din order och sedan slutföra beställningen genom att klicka på ”Beställ nu”.

Hur vet jag om min beställning har tagits emot?

När du har lagt din order kommer du får ett e-postmeddelande med information om din beställning.

Får jag ett kvitto på min betalning?

Kvittot kommer att skickas via e-post, när varan har skickats från vårt lager.

Finns det någon gräns på minsta orderbelopp?

Nej, i TecTakes webbshop finns det ingen gräns för minsta orderbelopp. Gräns för minsta orderbelopp gäller endast vid inlösning av en kupongkod, se längre ner i denna FAQ för mer information kring det.

Kan jag komma in och titta på varan innan jag köper den?

Det är dessvärre inte möjligt att komma in och kolla på varan, då vi är en onlinebutik och har ett externt lager. Däremot har du som konsument 14 dagar ångerrätt. Läs mer om ångerrätt här.

Kan jag avbryta min beställning?

Sålänge varorna ännu inte har skickats från vårt lager, är det möjligt att annullera ordern utan att behöva ange någon orsak. För att annullera en order, vänligen kontakta vår kundservice.

Vad ska jag göra om min leverans inte kommer komplett?

Detta bör inte ske men om det mot förmodan skulle se, ber vi om ursäkt och skickar självfallet de saknade bitarna. Om din leverans inte kom komplett, var god kontakta vår kundservice. För varor som består av flera paket, vänligen avvakta 1-2 dagar. Artikeln skickas ifrån vårt lager tillsammans, men transportören kan komma att leverera dem separat.

Var hittar jag installationsanvisningar?

Monteringsanvisning medföljer artiklarna. Du hittar också många av våra produkter och deras monteringsvideos på YouTube.

Hur kan jag kontrollera om varan finns på lager?

I TecTakes webbshop visas alla tillgängliga produkter. Om en produkt inte är tillgänglig för tillfället, är objektet markerat och du har möjlighet att välja att få ett meddelande när varan är tillbaka i lager.

Kan det förekomma prisändringar efter slutförd beställning?

Priserna vid tidpunkten för din beställning är de som gäller. Efterföljande prisförändringar har ingen effekt på din slutförda beställning.

[Tillbaka till början]

2. Betalningsmöjligheter

Vilka betalningsmetoder är tillgänglia i TecTakes webbshop?

I TecTakes webbshop kan du betala med betal- eller kreditkort, banköverföring eller PayPal. Välj den enklaste och säkraste lösningen för dina behov.

[Tillbaka till början]

3. Frakt & Leverans

Vad är fraktkostnaden? Hur lång är leveranstiden?

För en översikt av fraktkostnader och leveranstider, klicka här.

Kan jag spåra min leverans?

När varan har skickats från vårt lager kommer du få ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer samt information om hur du kan spåra försändelsen.

Kan jag själv hämta min vara?

Det är dessvärre inte möjligt att själv hämta varan på lagret, då vi är en onlinebutik och har ett externt lager.

Hur levereras min vara?

För att få svar på denna fråga, klicka här

[Tillbaka till början]

4. Annullering & Retur

Kan jag annullera mitt köp, om jag inte gillar produkten?

Här finner du information gällande annullering/ångerrätt och retur.

Hur skickar jag tillbaka en produkt?

Som slås fast i våra handelsvillkor accepterar vi inte returer som skickas per postförskott, du måste därmed själv bära kostnaderna för returfrakt. När du skickar en vara i retur, vänligen bifoga en kopia på fakturan i paketet och ange anledningen till att du vill annullera ditt köp.

Är returfrakten gratis?

Klicka här för information kring returfraktskostnaden.

Hur sker en återbetalning?

Beloppet betalas tillbaka via samma betalningsmetod som du använde när du ursprungligen betalade för varan.

[Tillbaka till början]

5. Reklamation & Reservdelar

Hur länge har jag rätt att göra anspråk på reklamation?

Som kund har du tre års lagstadgad reklamationsrätt. För mer information, klicka här.

Vad kan jag göra om mina varor är defekta eller anländer skadade?

Detta bör inte ske. Om det mot förmodan skulle ske, ber vi om ursäkt och skickar självfallet de saknade delarna. Anländer dina varor defekta eller skadade, var god kontakta vår kundservice, så att vi kan rätta till felet.

Min beställning är inte fullständig. Hur får jag de saknade delarna?

Ifall detta skulle ske, vänligen kontakta vår kundservice och berätta vilka delar du saknar. Vi kommer därefter skicka motsvarande delar till dig.

[Tillbaka till början

6. Användarkonto & Nyhetsbrev

Vad är fördelarna med att ha ett användarkonto på TecTake?

Ditt TecTake-konto ger en god överblick över dina aktiviteter på tectake.se. Du kan hantera din order, spara din önskelista med dina favoritartiklar, och dessutom hantera din personliga information, såsom fakturerings- och leveransadress.

Vad ska jag göra om jag glömt mitt lösenord?

Du återställer enkelt ditt lösenord genom att klicka på Mitt konto -> Logga in -> ”Glömt ditt lösenord?”. I avsett fält fyller du i den e-postadress du har kopplat till ditt användarkonto. Du kommer då motta ett e-postmeddelande med en länk via vilken du återställer ditt lösenord.

Hur kan jag ändra mina personliga uppgifter?

Dina uppgifter kan enkelt hanteras och ändras i ditt användarkonto. Med bara ett par klick kan du exempelvis ändra din leveransadress eller din e-postadress.

Vilka är fördelarna med TecTakes nyhetsbrev?

Via TecTakes nyhetsbrev blir du informerad om nya produkter och diverse attraktiva erbjudanden. När du påbörjar din prenumeration erhåller du dessutom en kupongkod med ett värde på 50 kr, och du kommer även regelbundet motta kupongkoder som du kan använda när du gör en beställning på vår webbshop.

Hur prenumererar jag på TecTakes nyhetsbrev?

Du ansluter dig till TecTakes nyhetsbrev genom att gå in på www.tectake.se och scrolla längst ner på sidan, i det gråa fältet fyller du i din e-postadress och klickar därefter på "Prenumerera".

Hur avslutar jag prenumerationen på TecTakes nyhetsbrev?

Skulle du önska säga upp din prenumeration, finns det vid slutet av varje nyhetsbrev en länk som gör det enkelt att avsluta prenumerationen.

[Tillbaka till början]

7. Rabattkod

Hur löser jag in en rabattkod?

Du använder rabattkoden i samband med ett köp på vår webbplats. När du har lagt en produkt i din varukorg och gått till kassan, kan du tillämpa koden genom att fylla i koden i den avsedda rutan och därefter klicka ”Applicera kod”. Rabatten blir synlig direkt.

Kan jag lösa in flera rabattkoder vid en beställning?

Nej, endast en rabattkod per beställning kan lösas in. Däremot kan du använda din andra rabattkod vid nästa inköp.

Varför accepteras inte min rabattkod?

Det kan bero på att din rabattkod har löpt ut eller om du inte uppnått minsta orderbelopp på 500 SEK.

[Tillbaka till början]

8. Kvalitetsmärkning

Vad innebär märket Trygg e-handel?

Trygg e-handel är en kvalitetsstämpel för onlinebutiker. Butiker som uppfyller kvalitetsnormerna, bland annat inom områdena service, integritet, betalning och leverans får tillåtelse att visa sigillet på sin hemsida. Vi lägger stor vikt vid att uppfylla ovanstående kriterier, för att på så vis kunna erbjuda våra kunder bästa möjliga service.

[Tillbaka till början]

9. Hemsida och dataskydd

Vilken webbläsarinställning krävs för TecTakes webbshop?

Med den senaste versionen av webbläsaren bör du kunna surfa på TecTakes webbshop utan problem.

Kommer mina data överföras säkert?

Ja, kommer den. För att läsa mer om vilka säkerhetsåtgärder TecTake vidtagit, vänligen se avsnittet om Integritet.

Används cookies på TecTakes webbplats?

Ja, vi använder cookies för att kunna erbjuda dig som kund fler användbara funktioner. Du behöver dock aktivt besluta om du vill acceptera cookies eller inte. Om du väljer att inte acceptera cookies på tectake.se, kan det vara möjligt att viss funktionalitet på vår webbplats minskar och vissa tjänster kanske inte utnyttjas. För mer information om cookies, klicka här.

[Tillbaka till början]

Vad gör jag, om min fråga inte besvarats här?

Vänligen vänd dig direkt till vår kundservice, så ska vi göra vårt bästa för att svara på dina frågor.

[Tillbaka till början]

© TecTake   |   Alla priser är inkl. moms, Fraktfritt.

Vi erbjuder gratis frakt inom Sverige.

Leverans sker vanligtvis inom 3-5 arbetsdagar. Om flera paket ska skickas, kan det av logistiska orsaker hända att samtliga paket inte levereras samtidigt eller på samma sätt.

Vid leveransförseningar, till exempel med anledning av att varorna finns inte på lager, kommer vi att informera dig omedelbart.

Alla priser på www.tectake.se anges i svenska kronor och är inklusive moms (om inget annat anges).

Var uppmärksam på att varan först skickas när betalningen mottagits.

Varan skickas samma dag som beställningen läggs, under förutsättning att:

- Order lades innan klockan 10.00 (måndag-fredag, gäller inte helgdagar)
- Du väljer direktbetalning (betal- eller kreditkort eller PayPal) och
- Vi har varan på lager (det gäller alltså inte beställningsartiklar eller artiklar som är slut på lager)