Önskelista

Styrketräning

Filter
Färggrupp
  1. beigeblåbrunflerfärgadgrågröngulguldlilaorangerosarödsilversvarttransparentvit
Material
Vikt
  1. 10 kg
  2. 12 kg
  3. 12,5 kg
  4. 14 kg
  5. 15 kg
  6. 16 kg
  7. 17,5 kg
  8. 18 kg
  9. 19 kg
  10. 2 kg
  11. 2 x 0,5 kg
  12. 2 x 1,0 kg
  13. 2 x 1,5 kg
  14. 2 x 10 kg
  15. 2 x 10,1 kg
  16. 2 x 12,5 kg
  17. 2 x 14,0 kg
  18. 2 x 15 kg
  19. 2 x 15,4 kg
  20. 2 x 2,0 kg
  21. 2 x 3,0 kg
  22. 2 x 4,0 kg
  23. 2 x 5,0 kg
  24. 2 x 7,5 kg
  25. 2 x 9,0 kg
  26. 20 kg
  27. 22 kg
  28. 22,5 kg
  29. 24 kg
  30. 25 kg
  31. 27,5 kg
  32. 28 kg
  33. 30 kg
  34. 30,75 kg
  35. 4 kg
  36. 5 kg
  37. 6 kg
  38. 7,5 kg
  39. 8 kg
  40. 9 kg

Bygg upp dina muskler med speciell styrketräning

Styrketräning är minst lika viktigt som konditionsidrott: Å ena sidan byggs musklerna upp genom övningarna, å andra sidan bryts fettdepåer ner, så att kroppen ser slank och väldefinierad ut. Till detta kommer: Den som har mer muskelmassa förbränner automatiskt fler kalorier - och blir därmed ännu slankare! Om du vill bygga upp dina muskler, bör du träna två till tre gånger per vecka, för att bibehålla din fitness-status räcker till och med ett träningspass per vecka. Och för det behöver du inte ens anmäla dig på gymmet...

Styrketräning hemma

Den som vill inreda ett litet gymhörn i hobbyrummet eller sovrummet, hittar i vår webbshop ett stort urval av hantelbänkar, kraftstationer, långhantelhyllor, armhävningsstänger och hantelstänger - allt av hög kvalitet. Med dessa redskap kan du utföra olika övningar i ditt eget hem, som bicep-curls, squats och dips. Tänk på att långsamt öka belastningen och lägg in en paus om musklerna bränner eller börjar att darra. Det är också viktigt med ett genomtänkt träningspass för att undvika ensidig belastning och istället träna olika delar av kroppen. Redan efter några få veckor kommer du att kunna se de första resultaten, som definierade armmuskler, starkare rygg och kanske till och med en sixpack.

Alla kan dra nytta av styrketräning

Oavsett hur gammal du är och i vilket träningstillstånd du är: I princip kan alla förbättra sin egen kondition med hjälp av styrketräning. Om du lider av hjärt-kärlproblem, förhöjt blodtryck eller en kronisk sjukdom som diabetes, bör du dock konsultera en läkare innan du börjar med träningen. Det samma gäller för styrketränings-nybörjare över 35 år. Din läkare kan ge dig tips för hur du kan utforma din styrketräning på ett optimalt sätt.

© TecTake   |   Alla priser är inkl. moms, Fraktfritt.

Vi erbjuder gratis frakt inom Sverige.

Leverans sker vanligtvis inom 3-5 arbetsdagar. Om flera paket ska skickas, kan det av logistiska orsaker hända att samtliga paket inte levereras samtidigt eller på samma sätt.

Vid leveransförseningar, till exempel med anledning av att varorna finns inte på lager, kommer vi att informera dig omedelbart.

Alla priser på www.tectake.se anges i svenska kronor och är inklusive moms (om inget annat anges).

Var uppmärksam på att varan först skickas när betalningen mottagits.

Varan skickas samma dag som beställningen läggs, under förutsättning att:

- Order lades innan klockan 10.00 (måndag-fredag, gäller inte helgdagar)
- Du väljer direktbetalning (betal- eller kreditkort eller PayPal) och
- Vi har varan på lager (det gäller alltså inte beställningsartiklar eller artiklar som är slut på lager)